Onze service-techniekers laten Yale® heftrucks en magazijntoestellen (uit)blinken

Hilaire Van der Haeghe NV – YALE BELGIUM heeft een heel team ervaren service-techniekers in dienst. Met een fijnmazig en gedecentraliseerd service-systeem en een vlotte beschikbaarheid van onderdelen en machines scoort Yale® hoog op klantentevredenheid. “99 procent van de service aanvragen worden binnen 24 uur opgelost”, zegt Service Manager Kristof van der Endt.

Het is een anekdote maar het vertelt veel over de aanpak van de Yale® techniekers. Nadat bij een bedrijf in Charleroi een heftruck na een incident dringend moest hersteld worden, werd onze vaste lokale technieker opgeroepen. De man bevond zich op dat moment echter voor een opleiding in het hoofdkantoor in Antwerpen. Toch reed hij nog dezelfde dag naar de klant en herstelde diezelfde dag nog het euvel.

“Dit typeert de snelheid van handelen en de klantgerichte ingesteldheid van onze service-techniekers,” vertelt Kristof van der Endt. “Wij bieden onze service zo veel mogelijk ter plaatse aan, dit is de basis van onze aanpak en is bepalend voor ons excellent imago op de markt. Onze technische ploeg is heel fier en wil enkel topkwaliteit afleveren”

 

De Yale® service-techniekers gaan ervoor

“Service is de basis van de strategie van Hilaire Van der Haeghe- YALE BELGIUM, waarbij we een langetermijnrelatie met de klanten uitbouwen,” aldus Kristof. “We doen dit op basis van regelmatige service-bezoeken bij onze klanten. Tijdens deze interventies doen we er alles aan om de goede werking van de toestellen te garanderen. Dit heeft een effect op de levensduur van de machines én op de veiligheid van de gebruikers.”

 

Originele onderdelen ’s nachts geleverd

De techniekers werken enkel met originele onderdelen die vanuit het Europese verdeelcentrum in Nijmegen ’s nachts worden aangeleverd, rechtstreeks bij de techniekers zodat deze de dag nadien de interventie kunnen uitvoeren.

 

Yale®techniekers worden streng geselecteerd

De aanwervingen van de technici gebeuren na een strenge selectie. “Onze mensen moeten een goede kennis moeten hebben van mechanica, elektronica en hydraulica. Deze profielen zijn niet makkelijk te vinden en daarom selecteren we meer op basis van de juiste attitude en zorgen we zelf voor de technische vervolmaking. Daarbij hoort steeds een opleiding door Yale® Europe,” zegt Kristof. “Dat loont ook. Onze Belgische techniekers worden vaak geraadpleegd door andere Europese vestigingen van Yale®.”

 

Kosten onder controle bij onderhoud en herstellingen

Onvoorziene kosten met betrekking tot onderhoud en herstellingen, elk bedrijf wil ze tot een minimum beperken. “Men wil niet alleen de kosten onder controle houden, ook de hele administratie en opvolging gaat men meer en meer uitbesteden aan de leverancier. Om daaraan tegemoet te komen, bieden wij twee oplossingen aan. Enerzijds de onderhoudscontracten waarbij de aankoop van de machine gepaard gaat met een voorstel van vaste prijzen voor de servicebeurten. Anderzijds zijn er klanten die de toestellen huren op korte of lange termijn waarbij het onderhoud en de herstellingen, inbegrepen in de huurprijs, uitgevoerd worden door onze techniekers.”

 

Yale®  Vision is een online fleet management systeem

“Onze oplossingen kunnen gekoppeld worden aan Yale® Vision, een online fleet management systeem dat de klant helpt bij het optimaliseren van zijn hele vloot,” voegt Kristof van der Endt toe. Met deze applicatie kan de klant niet alleen zijn vloot administratief beheren, maar zijn er ook een aantal veiligheidsaspecten zoals impactcontrole, bestuurdersidentificatie, motormanagement, enz…

 

Total Cost of Ownership is essentieel bij onderhoud

Essentieel in het onderhoudsbeheer is de opvolging van de verschillende toestellen met het aantal gewerkte uren, de daaraan verbonden servicebeurten, eventuele onvoorziene herstellingen en de kosten die eraan verbonden zijn. Kristof: “De besprekingen van die resultaten met de klant verlopen in het kader van de ‘total cost of ownership (TCO)’, waarbij we samen met onze klant de afweging maken om oudere toestellen te vervangen door nieuwe. Op die manier leggen we de basis van een vertrouwensrelatie enerzijds en toekomstgerichte investeringen in nieuwe toestellen anderzijds.”

0 antwoorden