De dames van YALE BELGIUM (2): “Bij ons is niemand een nummer, maar een persoon om wie echt gegeven wordt”

In een eerste deel gaven Chris en Dunja de aftrap voor een inkijk op hun werkplek. Hier praten we verder met Ann, Reinhilde en Ines.

 

Even voorstellen

Ann Vandenbroek is met 22 dienstjaren de ancien. “Na de uitvoering van een interventie door onze techniekers, verzorg ik al het administratieve werk dat daarmee gepaard gaat. Dat gaat van uurregistratie over verwerking van facturatiegegevens, tot het inkopen van parts-onderdelen.”

Reinhilde Smeulders werkt op de logistieke afdeling. Haar achtergrond ligt in de expeditieafdeling van een rederij, waar ze de inside sales voor haar rekening nam. “Mijn huidige functie is heel verschillend van mijn vorige job. Het grootste deel van mijn werk bestaat uit het plannen van de transporten, zowel voor de tractoren van de landbouwafdeling als voor de heftrucks van de Industry afdeling.”

Ines Compeers werkt als finance specialist en Credit & Collecation accountant. “Uiteraard wil ons bedrijf in eerste instantie weten met wie het zakendoet. Daarom probeer ik aan de hand van analyses een goed zicht te krijgen op de financiële gezondheid van toekomstige klanten. Daarnaast is er het gedeelte debiteurenbeheer. We sporen eventuele betaalachterstanden op en volgen ze correct en vriendelijk op.”

 

Service hoog in het vaandel bij YALE BELGIUM

Een vlotte, vriendelijke service draagt HILAIRE VAN DER HAEGHE NV/SA – YALE BELGIUM hoog in het vaandel. Wellicht is dàt ook precies hun onderscheidende factor.

Ann: “Ik durf met trots zeggen dat we heel vaak deals binnenhalen omwille van onze goede reputatie. We staan immers gekend voor onze goede service en snelle interventies. Zo bouwden we inmiddels uitstekende relaties op met trouwe klanten, die omwille van de fijne samenwerking steeds terugkomen.

Wanneer ze op ons beroep doen, weten onze klanten dat er een technieker snel ter plaatse zal zijn, voorzien van alle nodige stukken. We geven onze technici immers proactief een hele resem onderdelen mee, net om onnodige verplaatsingen en wachttijden te vermijden.”

Lees hier het verhaal van Chris Van Schelstraete en Dunja Bosschaerts

 

Met een heftruck door de crisis

Reinhilde heeft gedurende de hele coronacrisis één week thuisgewerkt toen ze in quarantaine moest. “Ik kon toen niet anders, maar ik kon me daar eigenlijk niet echt concentreren. De inhoud van mijn functie laat het ook simpelweg niet toe. Het ontvangen van inkomende wisselstukken is één van mijn taken. We spreken dan over honderden kartonnen vol onderdelen, voorzien van paklijsten. Daar zitten vaak héél dringende stuks tussen, dus deze leveringen moeten snel verwerkt kunnen worden.”

Ann: “Omwille van de huidige maatregelen mogen we niet met z’n allen gelijktijdig op kantoor aanwezig zijn, dus hebben we een beurtrol. Omdat onze jobs grotendeels administratief zijn, kunnen we de meeste activiteiten perfect vanuit onze woonkamer doen.”

Ines: “Ik werkt het liefst op kantoor, want ik houd privé en werk bij voorkeur strikt gescheiden. Ik ben echt geen fan van thuiswerk, ik heb liever collega’s rond me.

 

HILAIRE VAN DER HAEGHE is een familiebedrijf pur sang

Kenmerkend voor werken bij YALE BELGIUM is dat het personeelsverloop hier bijzonder laag is.

Ann: “Ik heb nog nooit een reden gevonden om van werk te veranderen. Ik ben oprecht graag op mijn werk. Als je een job uitvoert die je graag doet, dichtbij huis en met fijne collega’s, wat wil je dan nog meer?
Vooral de voortdurende interactie met de techniekers is leuk. Gedurende mijn vele jaren hier heb ik al heel wat reilen en zeilen mee kunnen volgen en kreeg ik zelf interesse in die techniek. Ook het klantencontact verloopt gemoedelijk omdat er zo weinig klachten zijn.”

Reinhilde: “In deze functie zit ik aan de klantzijde, veel leuker dan wat ik in de maritieme wereld deed. Het regelmatige contact met de transporteurs, het in ontvangst nemen van stukken, het veelzijdige administratieve luik maken mijn job tot een heel gevarieerd takenpakket.”

Ines: “Er heerst hier een heel losse sfeer en de collega’s zijn super. Deze job is veel meer dan cijferwerk en die afwisseling is fijn. Ook het contact met de klanten stimuleert me, van multinational tot kleine kmo. In mijn job komt het erop aan om goed te communiceren. Als het betalingsgedrag wat minder soepel verloopt zoeken we een oplossing die voor beide partijen gunstig is. Ik merk dat telefonisch contact meer oplost dan het sturen van een mailtje.

Als ancien beschouwt Ann bepaalde collega’s inmiddels als familie. “Als je ergens 20 jaar werkt, heb je samen al zoveel meegemaakt. Bij ons is niemand een nummer, maar een persoon om wie echt gegeven wordt. Iedereen draagt actief bij aan dat groepsgevoel. Leidinggevenden worden gewoon bij de voornaam genoemd. Tussen het werk door wordt gezellig gekeuveld, zowel over hoe het werk verloopt als hoe het met de kinderen gaat.”

Meer informatie over het volledige YALE® assortiment  van HILAIRE VAN DER HAEGHE NV/SA – YALE BELGIUM voor material handling? Ga naar de Product Kiezer.

0 antwoorden