“Yale® Vision verbetert de efficiëntie, de productiviteit en het rendement van een vloot”
Technical Trainer en support Paul Van Buynder (58) werkt al sinds 1987 bij Hilaire Van der Haeghe NV. Een ervaren Yale®-man, van opleiding autotechnieker, die met trainingen en technische ondersteuning aan medewerkers en klanten het kennisniveau binnen het bedrijf hoog houdt. Hij vertelt over de voordelen van Yale® Vision, een modulaire fleet-softwareoplossing.
Wat is Yale® Vision?
Paul Van Buynder (PVB): “Met de Yale® Vision Wireless Asset Management technologie kan je via het internet je eigen vloot beheren. Met andere woorden, waar je ook bent kan je met laptop, tablet of smartphone je heftrucks beheren. Zo kan je de bezettingsgraad, het aantal uren, enzovoort opvolgen. Met deze tool kan je onder meer basisonderhoud-, schade- en activarapportages maken, toegangscontrole monitoren en checklisten instellen vóór de aanvang van de werkzaamheden. Alles gebeurt telemetrisch: de gegevens van de heftruck worden meteen doorgegeven aan het Yale® Vision platform.”
Welke verschillende Yale® Vision opties heb je als vlootbeheerder?
PVB: “Er zijn 3 levels. In het eerste level kan je de uren en de bezettingsgraad van de truck raadplegen. In het tweede level is er toegangscontrole mogelijk, door middel van badges. In het derde level is er een extra display, en kunnen er pre- en postvragen worden gesteld vooraleer de heftruckchauffeur kan rijden. Deze pre- en postvragen zijn belangrijk om de verantwoordelijkheid te bepalen wanneer er iets stuk gaat of schade wordt vastgesteld. De truck wordt dus minstens eenmaal per dag of shift en per wisselende chauffeur gecontroleerd.”
Welk voordeel heeft de klant?
PVB: “De Yale® Vision Wireless Asset Management technologie helpt om de efficiëntie, de productiviteit en het rendement op investeringen te verbeteren. Een groot voordeel is dat je zowel je vloot als je chauffeurs kunt monitoren en zo je vloot kan beschermen. De praktijk toont aan dat Yale® Vision de operationele efficiëntie grondig verhoogt en de risico-situaties beperkt. Door de monitoring van het rijgedrag van chauffeurs, zien we dat vooral de ongevalsschades verminderen.”
Yale® Vision helpt ook de service-techniekers om gericht onderhoud uit te voeren?
PVB: “Klopt. Wij raadplegen de uurstanden van de machines via het Yale® Vision platform, en kunnen gericht onderhoud uitvoeren. Ook eventuele technische problemen met machines kunnen we meteen bekijken en oplossen, onder meer via de Diagnostic Trouble Codes, een interface voor het uitlezen van informatie over verschillende delen van het voertuig.”
Werkt Yale Vision enkel op nieuwe trucks?
PVB: “Nee, wij kunnen dit systeem ook op oudere Yale-modellen installeren zodat de klant de volledige vloot kan beheren. Meer nog, ook trucks van andere merken kunnen met ons systeem worden uitgerust zodat dit echt een totaaloplossing voor de hele vloot is.”
Een echte meerwaarde voor de verantwoordelijke manager dus?
PVB: “Absoluut, maar ook voor de chauffeurs want de machines zullen veiliger werken: defecten of een nood aan onderhoud worden automatisch doorgegeven en er zijn geen discussies wanneer bijvoorbeeld een truck schade oploopt.”